Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου

ΕΝΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΝOMOY ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ & ΒOΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ
(ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ. ΑΡΙΘΜ. 33/2018 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ)
ΕΔΡΑ ΒΟΛΟΣ
ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ & ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟ ΚΕΝΤΡΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ
Τηλ.: 6948407603
e-mail: eampsmagnesias@gmail.com


Α.Π.:16 
Βόλος, 04/01/2019

Προς
τον κ. Κώστα Γαβρόγλου,
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Ανδρέα Παπανδρέου 37.
151 80 Μαρούσι.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Διαβούλευσης για το Σχέδιο Νόμου για το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα άτομα που πάσχουν από Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣκΠ) ή  νόσο Πολλαπλής Σκλήρυνσης (ΠΣ)  καθώς και τα κριτήρια μόνιμου διορισμού.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Με το παρόν Υπόμνημα, η Ένωση Ανθρώπων με Πολλαπλή Σκλήρυνση Νομού Μαγνησίας & Βορείων Σποράδων (Ε.Α.μ.Π.Σ.), σύμφωνα και με το Άρθρο 3 και Άρθρο 4, παράγραφος 4 του Καταστατικού της Ένωσης, εκφράζει την έντονη αντίθεσή της ως προς το Σχέδιο Νόμου για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών και καταδικάζει απερίφραστα τα αρνητικά και ρατσιστικά σχόλια κατά των ατόμων με αναπηρία, που διατυπώνονται από ορισμένους στη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης επί του Σχεδίου Νόμου.
Εκφράζοντας ομόφωνα τα μέλη της Ένωσης ζητάμε συγκεκριμένα να εφαρμοστεί αναλογικά ο  Νόμος 4440/2016 και στους διορισμούς στην Δημόσια Εκπαίδευση, διασφαλίζοντας την ισότιμη μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στις προσλήψεις στο Δημόσιο Τομέα.

Παράλληλα, εκφράζοντας την επιθυμία όλων ώστε  να συμπράξουμε στην διαμόρφωση ενός δίκαιου συστήματος προσλήψεων και διορισμών, πιστεύουμε ότι η θέσπιση ενός ποσοστού 10% διορισμών για τις ειδικές κατηγορίες (ασθενείς με χρόνια νοσήματα, πολύτεκνοι κ.τ.λ.) είναι μία δίκαια, μόνιμη, αλλά και νόμιμη ρύθμιση, η οποία μπορεί να βοηθήσει στον προγραμματισμό της ζωής των εκπαιδευτικών.

Οι Εκπαιδευτικοί με ΠΣ ή ΣκΠ θεωρούνται από το Υπουργείο Παιδείας, εδώ και δεκαπέντε χρόνια, ειδική ομάδα και προτάσσονται στις  προσλήψεις αναπληρωτών, σε μεταθέσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις, όπως ορίζει ο Νόμος 3194/03.  Δεκαπέντε χρόνια μετά τη νομοθέτηση αυτή έχει αποδειχτεί  ότι οι Εκπαιδευτικοί με ΣκΠ και έχουν βελτιώσει το επίπεδο της ζωής τους, αλλά και προσφέρουν ευσυνείδητα, στην εκπαιδευτική δραστηριότητα, δίδοντας έμπρακτα την αξία της προσφοράς και την καθημερινή πάλη για σεβασμό στη ζωή και στις ιδιαιτερότητες των πολιτών.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε  να διατηρηθεί η νόμιμη αυτή πρόταξη, η οποία μόνο θετικά μπορεί και έχει συμβάλλει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Όσον αφορά τους μόνιμους διορισμούς, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει σταθερή και συγκεκριμένη ρύθμιση για όσους Εκπαιδευτικούς έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Το Υπουργείο Παιδείας, εδώ και πολλά χρόνια, δεν ακολουθούσε την νομοθετημένη πρακτική του να υπάρχει συγκεκριμένο ποσοστό επί των προσλήψεων για ειδικές κατηγορίες, στο γράμμα και το πνεύμα του Συντάγματος, αλλά και των υπαρχόντων Νόμων 2643/98 και του πιο πρόσφατου 4440/16. Θεωρούμε ότι η θέσπιση, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ενός  ποσοστού 10%  διορισμών για τις ειδικές κατηγορίες (ασθενείς, πολύτεκνοι κ.τ.λ.) είναι μία δίκαια προς πάσα κατεύθυνση ρύθμιση, η οποία μπορεί να βοηθήσει στον προγραμματισμό της ζωής των Εκπαιδευτικών, καθώς θα γνωρίζουν πότε θα αποκτήσουν σταθερή εργασία, ανάλογα με τα μόριά τους, ώστε ακολούθως να σχεδιάσουν τον ατομικό, επαγγελματικό και οικογενειακό  προγραμματισμό τους. Σε ότι αφορά τις  παθήσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στις ειδικές κατηγορίες,  η υπάρχουσα λίστα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βασικός οδηγός για την ένταξή τους στο Σχέδιο Νόμου.

Επιθυμούμε όλως ιδιαιτέρως να σημειώσουμε ότι  είμαστε κάθετα αντίθετοι στην θέσπιση ποσοστού αναπηρίας για την υπαγωγή στις ειδικές ομάδες. Ο ρόλος των ΚΕΠΑ, όπως ορίζεται εκ του Νόμου, είναι  α) να επιβεβαιώνουν μία πάθηση και β) να ορίζουν ποσοστά αναπηρίας, προκειμένου ο ασθενής να λαμβάνει κάποια ωφελήματα από το Κράτος, εάν τα δικαιούται, ανάλογα με την κατάσταση του.

Η πάθηση όμως, ειδικά στα χρόνια νοσήματα, όπως είναι η ΣκΠ, είναι μια συνεχώς υπαρκτή κατάσταση, ενώ η εργασία δεν είναι ωφέλημα αλλά δικαίωμα και ταυτόχρονα πηγή βιοπορισμού και δημιουργίας. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η θέσπιση ποσοστού όχι μόνο δεν προάγει, αλλά αντίθετα κατακερματίζει το Κράτος Πρόνοιας. Ουσιαστικά τιμωρείται ο ασθενής μιας χρόνιας πάθησης, αν δεν έχει αποκτήσει μεγάλο ποσοστό αναπηρίας. Για τον λόγο αυτό και πολύ σωστά, τόσο η νομοθέτηση για την πρόταξη των πασχόντων Εκπαιδευτικών, όσο και η νομοθέτηση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις, προέβλεπαν την ύπαρξη χρόνιας πάθησης και όχι ποσοστού αναπηρίας.

Επίσης, θεωρούμε υποτιμητική την θέσπιση μορίων για όσους έχουν ποικίλα είδη αναπηρίας, ειδικά μάλιστα όταν ένα πρόβλημα υγείας εξισώνεται σε μόρια με ένα μεταπτυχιακό. Οι ασθενείς με προβλήματα υγείας και αναπηρίες θα πρέπει να έχουν την δική τους ξεχωριστή αντιμετώπιση και βοήθεια από το Κράτος, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής και την προαγωγή της υγείας τους. Αυτή είναι  συνταγματική απαίτηση, αλλά και ηθική υποχρέωση της κάθε πολιτισμένης και ευνομούμενης Πολιτείας.

Κύριε Υπουργέ,
με τις παραπάνω προτάσεις μας πιστεύουμε ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στα φλέγοντα ζητήματα που μας αφορούν και ότι με τις παρατηρήσεις μας βοηθάμε και συμβάλλουμε σε έναν συνεχή και ειλικρινή διάλογο μαζί σας .
Θα χαρούμε να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας και από κοντά, σε μία συνάντηση την οποία θα μας καθορίσετε, ώστε να κατανοηθεί επαρκώς το πρόβλημα σε σχέση με το αίτημα.

Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ. της ΕΑμΠΣ

   Η Πρόεδρος                          Η Γενική Γραμματέας
Σανίδα Αικατερίνη                  Στανίση Γεωργία-Γιούλη


Κοινοποίηση:

1) Μερόπη Τζούφη, Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
2) Ηλία Γεωργαντά, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
3) Γεώργιο Καλατζή, Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας &      Θρησκευμάτων
4) Ε.Σ.Α.μεΑ.
5) Σωματεία-Μέλη Π.Ο.Α.Μ.Σ.Κ.Π.